T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
TC.
BULANIK BELEDİYE BAŞKANLIĞI
TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1-
Bu yönetmelik, Belediye Kanunu ile tüm yasa, yönetmelik, talimatlar ve kararlar çerçevesinde, Bulanık Belediyesi Başkanlığı Temizlik İşleri Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumlulukları ile kuruluş esaslarını, çalışma yöntem ve ilkelerini düzenler.
Kapsam
MADDE 2-
Bu yönetmelik hükümleri Bulanık Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğünde uygulanır.
Hukuki dayanak
MADDE 3-
Temizlik İşleri Müdürlüğü5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b ve 18/m Maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
TANIMLAR
MADDE 4:
Bu yönetmeliğin uygulanmasında ;
a) Belediye : Bulanık Belediyesini,
b) Meclis : Bulanık Belediye Meclisini,
c ) Encümen : Bulanık Belediye Encümenini,
ç) Başkan : Bulanık Belediye Başkanını,
d) Başkan Yardımcısı : Belediye başkanı tarafından konuyla ilgili olarak
görevlendirilen Bulanık Belediye Başkan Yardımcısını,
e) Birim : Temizlik İşleri Müdürlüğünü,
f) Müdür : Birim müdürünü veya müdür vekilini ve sadece verilen yetkiyi
kullandığı alanlara münhasır olmak üzere müdür tarafından
verilen imza yetkisini kullananları,
g) Şef : Temizlik İşleri Müdürlüğünde kadrolu şefi,
h) Personel : Müdür ve şef tanımının dışındaki birim mensuplarını (Memur,
Sözleşmeli Personel, Daimi, Geçici ve Mevsimlik işçileri)
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Teşkilat
Kuruluş
MADDE 5:
Temizlik İşleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun 48. Ve 22.02.2007 tarihli 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren ‘ Belediye ve
Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ’Hükümlerine göre Bulanık Belediye Meclisince kurulmuştur.
Teşkilat
MADDE 6:
Temizlik İşleri Müdürlüğü İdari Teşkilatı Müdür ve şef, memur, sözleşmeli personel ve işçilerden oluşmaktadır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 7 :
Temizlik İşleri Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir.
a) Temizlik İşleri Müdürünün Görevleri
1) Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder.
2) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.
3) Çalışmaları yasal olmak kaydı ile yazılı ve sözlü emirler ile yürütür.
4) Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur.
5) Personeli arasında yazılı görev dağılımı yapar.
6) Müdürlüğün harcama yetkilisi ve Müdürlükte çalışan personelin birinci sicil amiri olup memur personelin başarı ve performans değerlendirilmesini yapar.
7) Temizlik İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar.
8) Müdür, Müdürlük personelinin devam ve devamsızlığından sorumludur. Personelin yapacağı işle ilgili görevlerinin neler olduğunu düzenlenecek bir iç yönerge ile tek tek açıklamalı bir şekilde belirtilerek personele bu yönergede belirtilen görevleri eksiksiz ve sürekli olarak çalışma içinde bulundurulacaktır.
b) Temizlik İşleri Müdürünün Yetkileri
1) Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince Müdürlüğün işleyişine ilişkin görevlerin yürütülmesi için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi.
2) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi.
3) Disiplin amiri olarak personel disiplin yönetmeliğinin uygulanması yetkisi
4) Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapma, rastlayacağı aksaklıkları giderme yetkisi
5) Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili yönetmelik çerçevesinde sicil raporu düzenlemek, ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu
Başkan Yardımcısı ile Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak yetkisi.
6) Sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık izinlerini kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi.
7) Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlüğe tayin şartlarını haiz olan
personelden birini müdürlüğe vekalet etmek üzere belirleme ve makamın onayına sunma yetkisi.
8) Birimdeki tüm görevlilerin işlevleri itibarı ile görev dağılımını yapma yetkisi.
9) Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisi.
c) Temizlik İşleri Müdürünün Sorumlulukları: 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer Belediye Mevzuatının kendisine yüklediği görev ve yetkilerin zamanında kullanılmasından sorumludur.
MADDE 8:Temizlik İşleri Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları:
1)Hizmetlerin zamanında,verimli ve düzenli şekilde yürütülmesini sağlamak.
2)Çöp toplama alanlarının güzergahlarını belirlemek.
3)Geri dönüşümü mümkün olan atıkları(şişe,cam,karton-kağıt,plastik v.b)diğer katılardan ayırmak ve üretim döngüsüne katmak için plan ve programlar yapmak.
4)Firma tarafından yürütülen faaliyetlerin plan ve programını yapıp, firmaya uygulatmak.
5)Belediye sınırları dahilinde meydana gelen kül, cüruf ve hafriyatların kaldırılması, taşınması ve nihai bertarafına kadar çalışmalar ile ilgili program yapmak.
6)Müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kuruluş ve birimlerle işbirliği yapmak.
7)Müdürlüğün çalışmalarını mevzuat esaslarına göre düzenlemek çalışma programı hazırlamak, Başkanlığın onayına sunmak, Başkanlıkça onaylanan çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzemeyi temin etmek.
8)Müdürlükçe yapılan çalışmalarla ilgili olarak belirli aralıklarla toplantılar düzenlemek, çalışmalarla ilgili değerlendirmeler yapmak, personellerle ilgili izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ilgili ayrılanların yerine bir başkasının görevlendirilmesini ve hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak.
9)Çalışma verimini artırmak amacıyla kanunları, idari ve genel yargı kararlarını ve bunlarla ilgili yayınları takip etmek,satın almak gibi durumlardan personellerinde yararlanmasını sağlamak.
Müdürlüğe bağlı şeflikler ve görevleri :
MADDE 9:
Birim sorumlusu (şef); Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, başkanlık Genelge ve Bildirileri çerçevesinde üst amirlerin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu kişidir.
a) Bağlı Şeflikler:
1)Makine İkmal Şefliği:
1) Şefliğe bağlı atölye ve yıkama servisiyle Belediyeye ait iş makinalarının, kamyon ve binek araçların atölyede çalışan tamirci, kaynakçı v.b gibi tüm işçilerle motor, aktarma, fren, oto elektrik-akü, şasi-kaporta, boya, kaynak, lastik arızalarının tamir ve bakımının yapılması, onarılması, revize edilmesi.
2) Demir doğrama,ızgara yapımı ,çöp konteynırlarının tamiri ve boyalarının yapılması.
3) Atölyede teknik açıdan yapılamayacak işlerin( rektifiye,pompa,enjektör,boya v.b) dışarıdan teminini sağlanması. Ayrıca bakım-onarım gerektirecek işlerin yaptırılması.
4) Çalışan personelin eksikliklerini ve ihtiyacı olan teknik ekipmanı sağlamak.
5) Araçların tamirinde -revizyonunda ambarda olmayan yedek parçaları dış piyasadan teminini sağlamak,bu işlem esnasında Destek Hizmetleri Müdürlüğü ile koordineli olarak çalışmak.
6) Belediyeye ait tüm araçların akaryakıt ikmalini sağlamak.
7) Araç parkında bulunan tüm araçların trafik tescil ve sigorta işlerinin takibini yapmak.
b) Çevre Koruma ve Geri Dönüşüm Şefliği:
1) Görev ve sorumlulukları yerine getirebilmenin gerektirdiği bütün faaliyetleri yürütmekten
Müdür'e karşı sorumludur.
2) Zabıta Müdürlüğü ile koordineli çalışma yapar.
3) Çevresel kirliliğe sebep olan parametrelerden dolayı ,halkı eğitici ve bilgilendirici çalışmalarda bulunmak.
4) Moloz, Hafriyat, Curuf ve Kömür küllerinin gelişi güzel atılmasını engellemek.
5) Katı atık (çöp) saatini oluşturmak.
6) Ambalaj ve ambalaj atıkların kontrolü yönetmeliğine göre kaynağında katı atık ayrıştırılması ile ilgili programları takip etmek ve çalışmalarını yapmak.
7) Katı atıklarla ilgili şikayetlerin değerlendirilmesinde ilgili müdürlüklerle işbirliği yapmak.
8) Seminerler düzenlemek ve benzeri toplantılara katılmak.
9) Temizlik İşleri Müdürlüğü bünyesinde verilen diğer görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon
Hizmetlerin icrası
MADDE 9 :
Temizlik İşleri Müdürlüğündeki hizmetlerin uygulanması aşağıda belirtilmiştir.
a) Görevin kabulü :
Müdürlüğe vatandaşın başvurusu veya Kamu Kuruluşlarından gelen evraklar bilgisayara işlenip, dosyası ile beraber işleme girmesi için arşive gönderilir ve arşivden gelen işlem dosyası ilgili büroya ve ilgili raportöre verilir.
b) Görevin icrası :
İşleme giren evrak , şikayet dilekçeleri ilgili personel tarafından incelenerek gereği yapılır ve imzalanmak üzere Müdüre ve Başkan Yardımcısına gönderilir.
İşbirliği ve koordinasyon
MADDE 10:
1) Belediye Birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon
a) Temizlik İşleri Müdürlüğü ile diğer birimler arasında ve birim içi koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.
b) Temizlik İşleri Müdürlüğüne gelen tüm evraklar Kalemde toplanır, Kamu Kurum ve Kuruluşlarından gelen evrakların havalesi için Müdüre verilir.
c) Müdür tarafından havalesi yapılan evraklar, vatandaş dilekçeleri v.b. tarafından dosyası ile işleme girmesi için Arşive gönderilir.
ç) Temizlik İşleri Müdürlüğünün konu ile ilgili bürolarında evraklar ve dosyası incelenerek gereği yapılır.
2) Diğer kuruluşlarla koordinasyon:
Temizlik İşleri Müdürlüğü bütün yazışmalarını ilgili personel, müdür ve Başkan Yardımcısı imzası ile yürütülür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hususlar
MADDE 11:
İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili umumi hükümler çerçevesinde hareket edilir.
Yürürlük
MADDE 12 :
Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 13:
Bu yönetmelik Hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
T.C. BULANIK BELEDİYESİ
T.C. BULANIK BELEDİYESİ