T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
BULANIK BELEDİYE BAŞKANLIĞI
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV ve ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1:
Bu yönetmeliğin amacı Yazı İşleri Müdürlüğü’nün görev alanını, sorumluluk ve yetkilerini, görevlerin yerine getirilişi ve yetkilerin kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2:
Bu yönetmelik, Bulanık Belediye Başkanlığı Yazı İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev ve esasları ile Bulanık Belediyesine gelen ve giden evrakların, Başkanlık emir, genelge ve bildirimlerinin; Belediye Meclis ve Encümeni evraklarının, evlenme ve bu işlerle ilgili evrakların arşivlenmesi ile ilgili işlemlerin yürütülmesindeki, çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Hukuki dayanak
MADDE 3:
Yazı İşleri Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b ve 18/m Maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 :
Bu yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Belediye : Bulanık Belediyesini,
b) Başkan : Bulanık Belediye Başkanını,
c) Başkan Yardımcısı : Belediye başkanı tarafından konuyla ilgili olarak görevlendirilen
Bulanık Belediye Başkan Yardımcısını,
ç) Birim : Yazı İşleri Müdürlüğünü,
d) Müdür : Birim müdürünü veya müdür vekilini ve sadece verilen yetkiyi
kullandığı alanlara münhasır olmak üzere müdür tarafından
verilen imza yetkisini kullananları,
e) Şef : Yazı İşleri Müdürlüğündeki kadrolu şefi veya şeflik
yetkisi verilen birim mensubu
f) Personel : Müdür ve şef tanımının dışındaki birim mensuplarını (Memur,
Sözleşmeli Personel, Daimi, Geçici ve Mevsimlik işçileri) ifade
eder.
g) Evlendirme Memuru : İlgili yönetmelik gereği Nikah akdi yapmaya Belediye Başkanı
tarafından yetki verilen memuru ifade eder.
h) Veteriner Hekim : Veteriner işlerini yürütmek için ilgili Yönetmelik gereği, yetki
verilen Personel.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Teşkilat
Kuruluş
MADDE 5:
Yazı İşleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun 48 nci ve 22.02.2007 tarihli, 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelik” Hükümlerine dayanarak Bağlar Belediye Meclisince kurulmuştur.
Teşkilat
MADDE 6:
1) Yazı İşleri Müdürlüğü İdari Teşkilatı Müdür, Şef, Evlendirme memuru, memur, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, işçi ve sözleşmeli personelden oluşur.
2) Müdürlüğe bağlı olarak Yazı İşleri Şefliği altında Genel Evrak Kayıt Bürosu, Meclis ve Encümen Bürosu, Arşiv Bürosu, Veteriner İşleri Bürosu ve Evlendirme Bürosu bulunmaktadır. Şeflik ve Büroların sayı ve görevlerini belirlemede Belediye Başkanı yetkilidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 7:
Yazı İşleri Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir.
a) Yazı İşleri Müdürünün Görevleri:
1) Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder.
2) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.
3) Çalışmaları yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütür.
4) Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur.
5) Personeli arasında yazılı görev dağılımı yapar.
6) Müdürlüğün harcama yetkilisi ve Müdürlükte çalışan personelin birinci sicil amiri olup memur personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapar.
7) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlar.
8) Müdürlük Bünyesinde görev yapan şefliklerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini, Müdürlükte çalışan personelin özlük işlemlerinin mevzuat çerçevesinde yürütülmesini sağlar.
9) Yazı İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar.
10) Meclis ve Encümen Toplantılarının organize edilmesini, Belediye Meclisine ve Belediye Encümenine görüşülmesi için sevkli gelen evraklarla, Başkanlık adına Meclis ve Encümen gündemlerinin hazırlanmasını sağlar. Belediye Encümen toplantısına Belediye Başkanının görevlendirme yazısıyla Encümenin memur üyesi olarak katılır.
11) Resmi Gazetede yayınlanan, Belediye ile ilgili kanun, yönetmelik ve genelgelerin; ilgili birimlere bir üst yazıyla gönderilmesinin kontrolünü yaparak, diğer birimleri bilgilendirir.
12) Belediye Başkanının evlendirme memurlarına vermiş olduğu evlendirme izin onayı doğrultusunda, başkan adına kıyılan nikâhların zamanında, kanunlara ve yönetmeliklere uygun olarak yapılmasını sağlatır. Nikah salonlarının ücretlerinin belirlenmesi için Belediye Meclisine teklif hazırlattırarak, salon ücretlerini belirlenmesini sağlar, kıyılan nikah akitlerinin ilgili kayıt defterine işlenmesini sağladıktan sonra ilgili kurumlara bildirilmesinin kontrolünü yapar.
13) Takım ruhunun gelişmesi ve toplu başarıların artmasını sağlayıcı çözümler üretir.
14) Stratejik planlama ile Müdürlüğün hedeflerinin gerçekleştirilmesini sağlar.
15) Üst makamlarca verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirir.
b) Yazı İşleri Müdürünün Yetkileri:
1) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi.
2) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi.
3) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda 1.derece imza yetkisi.
4) Disiplin Amiri olarak personeline, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi.
5) Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapma, rastlayacağı aksaklıkları giderme yetkisi.
6) Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili yönetmelik çerçevesinde sicil raporu düzenlemek, ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı ile Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak yetkisi.
7) Sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi.
8) Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlüğe tayin şartlarını haiz olan personelden birini müdürlüğe vekâlet etmek üzere belirleme ve makamın onayına sunma yetkisi.
9) Birimdeki tüm görevlilerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapma yetkisi.
10) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisi.
c) Yazı İşleri Müdürünün Sorumlulukları:
5393 Sayılı Kanunu ve diğer Belediye Mevzuatının kendisine yüklediği görev ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından sorumludur.
Müdürlüğe bağlı Şeflik, bürolar ve görevleri
MADDE 8:
1) Şef, Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu kişidir.
2) Yazı İşleri Şefliği ve bürolarının görevleri:
a) Genel Evrak Kayıt Bürosu:
1)Belediye başkanlığına gelen her çeşit yazı ilgili personel tarafından alınarak havale edileceği birime gönderilmek üzere müdüre getirilir.
2)Konusu itibariyle birden çok birimi ilgilendiren yazıların suretlerinin çoğaltılarak ilgili birimlere gönderilmesini sağlar.
3)Konusu itibariyle önemli ve ivedi yazıların müdüre gönderilmesini sağlar.
4)Gizlilik dereceli yazıların sadece müdür tarafından açıldıktan sonra ilgili başkan yardımcısı tarafından havalesinin yapılmasını sağlar.
5)Giden evrakları zimmet defterine kayıt ettirerek ulaşacağı kurum ve kuruluşlara titizlikle teslim edilmesini sağlar.
6)Posta ile gönderilecek olan evrakların işlemlerini yaparak, kısa sürede PTT’ye gönderilmesini sağlar.
7)Belediyeye gelen ve giden tüm evrakların kayıt işlemlerinin noksansız yapılmasını takip eder.
8)Kaybolan evraklardan her zaman için sorumludur.
b) Arşiv Bürosu:
1) Bölümler tarafından kayıt kapsamına alınan arşiv malzemelerini tasniflemek, saklamak ve
kayıtlarını tutmak.
2) Arşiv malzemelerini her türlü zararlı etki ve unsurlardan (yangın, hırsızlık, nem, su baskını, toz, her türlü hayvan ve haşaratın tahribatı vb.) korumak için gerekli önlemleri almak.
3) Arşiv malzemelerine ulaşılmasını kolaylaştırmak için listelerini tutmak ve yönetmeliklere uygun olarak dosyalamak.
4) Kullanılmasına ve muhafazasına lüzum görülmeyen arşiv malzemelerini ayıklama ve imha komisyonunda görev almak.
c) Meclis ve Encümen Bürosu:
1) Encümen Toplantılarında evraklarının görüşülmesini isteyen müdürlüklerin getirdiği evrakları teslim almak, Belediye Encümeninde görüşülmesi için havale edilen dosyalar doğrultusunda Encümen gündemini hazırlamak, encümen üyelerine ulaşmasını sağlamak.
2) Encümen toplantısında görüşülen konuların; Encümen Defterine sırasıyla numara verilmek ve neticesinin karşısına yazılması suretiyle kaydını yaparak numaralandırmak; bilgisayar ortamında, encümende alınan kararlar doğrultusunda yazımını yapmak, internet ortamında da yayınlanmasını sağladıktan sonra zimmetle, ilgili birimine sevkini yapmak.
3) Encümen Toplantılarına katılmak. Geçen toplantıda görüşülen kararların imzalanmasını sağlamak.
4) Encümen Toplantısının bitiminden sonra gündem maddeleri ile ilgili notları referans olarak görüşülen konuların sonuçlarını encümen karar defterine işlemek.
5) Encümen karar yazılarını hazırlamak, çoğaltmak ve ilgili kişilere imzalatarak dağıtımını gerçekleştirmek.
6) Encümen Üyelerinin huzur hakkı ücretlerinin ödenmesini sağlamak amacı ilgili Müdürlüğüne aylık olarak puantaj göndermek.
7) Bölümü ile ilgili kayıtların tutulmasını, saklanmasını, bakımını sağlamak.
8) Sorumlu olduğu işlerin tam zamanında, etkin ve ekonomik şekilde yürütülmesini sağlamak.
9) Encümen kararları ile alakalı gelen yazılara cevap verir ve sonra da arşivlemesini yapar.
10) 2886 sayılı kanuna göre yapılan kapalı zarf usulü ihalelerde, İhale teklif zarflarının alınıp muhafaza edilmesi ve İhale Komisyonuna sunulmasını sağlamak.
11) Belediye Birimlerinden Belediye Meclisine görüşülmesi için gelen havaleli konular doğrultusunda, Belediye başkanı adına Belediye Meclis gündemini hazırlamak.
12) Hazırlanan Gündemi; 5393 sayılı Belediye Kanununun 20 ve 21 Maddeleri gereği en az üç gün önceden meclis üyelerine göndermek, posta, faks ve telefon araçları ve ilan tahtasına asmak suretiyle meclis üyelerine bilgi verilmesini sağlar. Toplantı gündemi, saati ve toplantı yerinin neresi olduğunu, Belediye Başkanlığının internet sayfasının Belediye Meclisi ile ilgili bölümünde internet ortamında yayınlar, kamuoyunun bilgilendirilmesi sağlamak. Meclis gündemini, bina içinde bulunan ilan tahtasına asmak suretiyle ilan edilmesini sağlamak. Mülki amire de toplantı tarihi ve yerini bir yazıyla bildirmek.
13) Kararı çıkan tekliflerin numaralandırma işlemlerinden sonra yazımını yapar, toplantı tutanakları ile birlikte, Başkanlık divanındaki üyelere de imzalatmak, Belediye başkanı 5393 sayılı Kanunun 23. Maddesi gereği yasal süresi içinde kararı iade etmemişse, ilgili birimine sevkini yapmak. Ayrıca; 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanununun 14. Maddesi gereğince yedi gün içinde, bütçe ve imarla ilgili olanlar dışındaki bütün kararları, dayanak belgeleri ile birlikte onaylanması için Kaymakamlık Makamına göndermek.
14) Alınan meclis kararlarının onaylatılmak üzere mülki amire gönderilmesini yapmak.
15) Meclis üyeleri ve İhtisas Komisyonlarına ait imza defterlerinin imza kontrollerini yapmak, toplantıya katılanların huzur haklarını alabilmeleri için puantaj listesini yaparak bir üst yazı ile Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesi için gerekli yazışmaları yapmak.
16) Belediye Meclisi ile ilgili bütün işlemlerin arşivleme işlemlerini yapar.
17) Meclis üyelerinin özlük işlemlerini takip etmek ve arşivlemesini yapmak.
18) Meclis Toplantılarına katılmak. Toplantıda gündem maddelerinin görüşülmesi esnasında konuşmaları kayda almak ve toplantı sırasında kasetteki konuşmaları çözerek zabıt oluşturmak.
19) Meclis Toplantısının bitiminden sonra karar özetlerini hazırlamak, internet ve ilan tahtasına asmak suretiyle halka ilanını sağlamak .
20) Meclis Toplantısında görüşülüp kesinleştirilen bir önceki toplantı zaptının kararlarını yazmak ve dosyalamak.
d) Evlendirme Bürosu:
1) Evlenmek isteyen kişilerin başvurularını kabul etmek, evlenme dosyasının hazırlanmasını koordine etmek.
2) Belediye Başkanı adına vekaleten nikah akdini gerçekleştirmek.
3) Başvuruda bulunan kişilerin künyelerinin aile kütüğüne uygun olup olmadığının ve evlenmelerine engel bir halin bulunup bulunmadığının incelenmesi için gerekli faaliyetlerin yürütülmesini sağlamak.
4) Belirlenen nikah gününde nikah akdini gerçekleştirmek.
5) Evlenen çiftler için evlenme cüzdanının hazırlanmasını sağlamak
6) Evlenme akdinin ilçe Nüfus Müdürlüğüne bildirilmesi ve aile kütüklerine tescil edilmesini sağlamak.
7) Nikah akdi gerçekleştirilen çiftlere ait bilgilerin, istatistiki bilgilerin oluşturulabilmesi için Devlet İstatistik Enstitüsüne gönderilmesini sağlamak.
8) Denetimler esnasında İlçe Nüfus Müdürlüğü yetkililerine gerekli kolaylığın gösterilmesini ve bu yetkililerce istenen kütük, dosya ve belgelerin denetime hazır halde bulundurulmasını sağlamak.
9) Evlilik işlemleri kabul edilen ve nikahlarını ilçe dışında kıydırmak isteyen çiftlere izinname hazırlamak.
10) İlgili kayıtların tutulmasını, saklanmasını sağlamak.
e) Veteriner İşleri Bürosu
Aşağıda belirtilen görevler Veterinerlik İşleri Bürosu tarafından yürütülür;
1) Özelde insan ve hayvan sağlığı, genelde toplum ve çevre sağlığı ilkesinden hareketle görev yapar. Bu kapsamda hekimlik, koruyucu hekimlik dahil, eğitici, öğretici panel, seminer, yayın ve benzeri her türlü faaliyette ve etkinliklerde bulunur.
5393 Sayılı Belediye Kanunu,
1593 Sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu,
5326 sayılı Kabahatler Kanunu,
5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu,
5996 sayılı Veteriner Hizmeti, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu,
6343 Sayılı Veteriner Hekimliği Mesleğinin İcrasına dair kanun,
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu,
4857 sayılı İş Kanunu,
5018 sayılı Kanun,
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik”,
5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ve Uygulama Yönetmeliği,
9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma İzni Belgesi Verilmesi Yönetmeliği,
5996 sayılı Veteriner Hizmeti, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu,
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu,
2872 sayılı Çevre Kanunu,
3572 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı Kanunu,
5302 sayılı İl Özel İdare Kanunu,
4857 sayılı İş Kanunu,
1608 sayılı Umuru Belediye Müteallik Cezaiye Hakkında Kanun,
6343 sayılı Veteriner Hekimliği Meslek İcrası Kanunu
2) Belediye teşkilat yapısı içerisinde görevleri, faaliyetleri ile belediyeyi temsil etmek; temsil bilinci ve duyarlılığı içerisinde görev yapmak.
3) Salgın hayvan hastalıkları ile mücadele doğrultusunda aşı, muayene, tedavi ve operasyon yapılmasını organize ve takip etmek,
4) Çevre ve hayvan sağlığının korunması, sokak hayvanlarının rehabilitasyonu, aşılama, muayene ve tedavi hizmetleri, vektörlerle mücadele, bulaşıcı ve salgın hastalıklarla mücadele çalışmalarını yürütmek,
5) Sahipli ve sahipsiz hayvanların kayıt altına alınması, nakil olacak hayvanların sağlık raporlarını düzenlemek,
6) Hayvansal ürünlerin nakil izni ve raporunu vermek,
7) Üretim, satışı ve toplu tüketim yapılan gıda işyerlerinin denetimini yapmak,
8) Veteriner Hekimliğini ilgilendiren kanun ve mevzuatlara ilişkin şikâyetleri değerlendirmek,
9) Gıda güvenliği, mutfak hijyeni, kişisel hijyen, yerel hayvan koruma görevlileri ve canlı hayvan satış yerleri sorumlularına yönelik eğitim seminerlerini düzenlemek,
10) Isırma vakalarını takip ederek, ısırılan kişilerin sağlık kuruluşuna ulaşımını sağlamak,
11) İlçe sınırları içerisindeki haşerelerle mücadele işleminin yapılmasını sağlamak,
12) Hayvansal kökenli gıdaların tüketiciye sağlıklı bir şekilde ulaşmasını sağlamak için işyerleri denetimine katılmak,
13) Kuduz ile ilgili mücadele çalışmaları, bulaşıcı ve salgın hastalıklar hususunda personeli bilgilendirmek ve yapılan çalışmaları denetlemek,
14) Kurban Bayramı zamanlarında ilçeye gelen hayvanların sağlık raporları kontrollerini yaptırmak, bayram müddeti boyunca biriminin veterinerlik hizmeti vermesini sağlamak,
15) Okul, cami ve vb. kamu hizmet binalarını gerekli durumlarda ilaçlamak,
16) Uluslararası kalite yönetim standartlarına uygun olarak belediyece kabul ve ilan edilen misyon, vizyon, temel değerler ile kalite politikası üzerine dayalı bir sistemi müdürlükte kurmak ve ona uygun faaliyeti uygulamak,
17) Lüzumunda belediye diğer müdürlükleri ve/veya dış kurum ve kuruluşlar ile işbirliğine ve koordinasyona dayalı bir çalışma yürütmek,
18) Halk sağlığını korumaya yönelik ilçe sınırları içerisindeki başıboş kedi ve köpeklerin toplanması, kısırlaştırılması ve aşılanması çalışmalarını yapmak, bu çalışmalarla ilgili verileri haftalık, aylık ve yıllık olarak Başkanlık, Kaymakamlık, Gıda Tarım Hayvancılık İlçe Müdürlüğü ve Bulanık Belediyesini bilgilendirmek,
19) Birimlerin görev alanlarına bağlı olarak müdürlüğün stratejik hedeflerini belirlemek, stratejik planını yapmak, faaliyetlerini bu hedefler doğrultusunda sürdürmek,
20) Müdürlük görevleri ile her türlü faaliyetleri Müdürlüğün ve Belediyenin kabul ve ilan ettiği temel ilkeler doğrultusunda yapmak,
21) Dengeli, gerçekçi uygulanabilir bir bütçe yapmak, harcamaları bütçesi dahilinde yapmak, 22) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki Veteriner İşleri Müdürlüğü’nü ilgilendiren mevzuat hükümlerine göre çalışmalar yapmak.
Veteriner Hekimin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
Veteriner Hekimin görevleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Veteriner İşleri Bürosunu temsil etmek,
b) Halk sağlığını korumaya yönelik ilçe sınırları içerisindeki başıboş kedi ve köpeklerin toplanması, kısırlaştırılması ve aşılanması çalışmalarını yaptırmak,
c) Personelin yıllık izin planlamasını yaparak üst makamların onayını almak ve uygulanmasını sağlamak,
d) Birimin bütçesini ve birim faaliyet raporlarını hazırlayarak Başkanlığa sunmak,
e) Stratejik plana uygun performans programını düzenleyip uygulamak,
f) Yıllık ihtiyaç olan her türlü malzemenin zamanında teminini sağlamak, muhafazasını yaptırmak, önceki yıldan devreden malzemelerin bir komisyon nezdinde yıl sonunda sayımını yaptırmak, bunlara ait envanter tanzim ettirmek. Hareketsiz malzemelerin değişimini sağlamak ve tüm ayniyatın muhasebesini yaptırmak,
g) Birime ait muhafaza edilmesi gereken dosya ve dokümanların saklanması için düzenli bir arşiv sistemi oluşturmak,
h) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin BULANIK Belediye Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince, işlemlerin yürütülmesi için karar vermek, tedbirleri almak ve uygulamak,
i) Müdürlük ile ilgili kurum içi yazışmalarda 1.derece imza yetkisini kullanmak,
j) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak,
k) Müdürlük emrinde görev yapan personelle ilgili yönetmelik çerçevesinde bir güne kadar mazeret izni vermek ve ödül, takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak,
l) Müdürlüğe bağlı kadro görevinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapmak, rastlayacağı aksaklıkları gidermek,
m) Halk sağlığını korumaya yönelik haşere mücadelesi çalışması yapmak, bu amaçla ilçe sınırları içerisindeki açık ve kapalı alan larva-uçkun ve konak mücadelesi programı oluşturup uygulamaya koymak ve denetlemek,
n) Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe ve İl Müdürlüğü ile koordineli olarak meydana gelmiş veya gelecek olan bulaşıcı hastalıkların kontrol ve eradikasyon çalışmalarını yapmak,
o) Kombine veya mezbaha dışı üretilen ve satışa sunulan hayvansal ürünleri satıştan men edebilir ve gerekli yasal işlemleri yapmak,
ö) Kurban Bayramında ilçe sınırları içerisindeki kurban satış ve kesim yerlerini tespit etmek, ve hizmete sunmak ve ilçe sınırları içerisindeki kurbanlıkların sağlık yönünden dişi olanların gebelik yönünden kontrolünü yapmak veya yaptırmak,
p) İlçe sınırları içerisindeki hayvan pazarına getirilen hayvanların giriş ve çıkış muayenelerini yapmak veya yaptırmak,
r) Hayvan Pazarından birincil derecede yetkili olup ihtiyaç halinde kurum içi diğer müdürlük personelinden yardım talep etmek,
s) İlçe sınırları içerisinde larva-uçkun ve haşere ilaçlaması hizmet alımı ihalesini yapmak,
t) Veterinerlik alanını ilgilendiren özel günlerde (Dünya Süt Günü, Hayvanları Koruma Günü vb.) diğer kurumlarla ve sivil kuruluşlarla birlikte halka yönelik sosyal projeler yapmak,
u) Üst Makamlarca verilecek diğer yetkileri kullanmak,
Hayvan Sağlığı Müşahede ve Karantina Sorumlusunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları;
Hayvan Sağlığı Müşahede ve Karantina Sorumlusunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
a) Biriminde tüm programları hazırlamak, çalışanları yönlendirmek ve denetlemek,
b) Şüpheli ısırık ve tırmalama vakalarında kuduz yönünden olayı yerinde inceleyerek tutanaklar hazırlamak,
c) Sorunlu hayvanları ekipler tarafından aldırtarak müşahede mahalline yollamak ve karantina işlem ve sürelerini takip etmek,
d) Sahipsiz hayvanların toplatılarak rehabilitasyon merkezine yollamak,
e) Rehabilitasyon merkezindeki hayvanların muayene, aşı ve kısırlaştırma işlemlerini yaptırmak,
f) Tedavisi tamamlanan hayvanların alındığı ortama geri bırakılmasını sağlamak,
g) Sahipsiz Hayvanlar Doğal Yaşam Merkezindeki iş akışını temizlik ve dezenfeksiyonunu sağlamak,
h) Hayvanların sahiplendirilmesi çalışmalarını yapmak,
i) Amirlerinin sözlü ve yazılı talimatlarını yerine getirmek,
j) Çalışan şoför ve işçilerin iş güvenliğini sağlayarak yıllık aşı programlarını takip etmek,
k) Çalışan personelin hizmet içi eğitim çalışmalarını yaptırmak veya yapmasını sağlamak,
l) Fazla çalışma ile ilgili puantajları hazırlamak,
m) Kullanılan araç ve ekipmanların bakım ve onarımları için çalışmalar yapmak,
n) Vatandaşlardan gelen şikâyetleri değerlendirmek,
Gıda, Çevre Sağlığı ve İlaçlama Sorumlusunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Gıda, Çevre Sağlığı ve İlaçlama Sorumlusunun görevleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Veteriner ve Zabıta Müdürlükleri elemanlarından oluşan gıda denetim ekibi oluşturmak,
b) Belediyemiz sınırları dahilindeki tüm gıda ve gıda ile temasta bulunan madde ve malzemeleri üreten, işleyen, depolayan, dağıtan toplu tüketime sunan veya satan büfe, lokanta, fırın, pastane, kasap, market gibi işyerlerinde kontrol ve denetim yapmak,
c) İşyerlerinin taşıması gereken asgari teknik ve hijyenik şartları kontrolü yanında gıda güvenliğinin ve tüketicinin korunmasını sağlamak,
d) Gıda üreticisinin satış yeri ilgililerinin ve tüketicinin bilgi ve bilinç seviyesinin artırılmasını sağlamak, aynı zamanda okullarda öğrencilere ve ilçe halkına yönelik eğitsel ve kültürel faaliyetlerde bulunmak ve faaliyetlerde görev almak,
e) Kentsel dönüşüm alanlarında çevre ve halk sağlığının korunmasında bulaşıcı ve salgın hastalıkların insanlar ve hayvanlar arasında hızla yayılmasına neden olan ve genel olarak vektör ismi ile anılan canlılarla mücadele etmek,
f) Vektör canlılarla mücadele amacıyla Büyükşehir ile koordineli olarak yıllık çalışma programları oluşturmak,
g) Belediye sınırlarımız dahilinde tespit edilmiş olan dereler, su kuyuları, foseptik kuyular inşaat ve bodrum suları gibi sivrisinek üremelerine Dünya Sağlık Örgütü(WHO)’nun önerileri doğrultusunda ilaçlama çalışmaları yapmak,
h) Halkın bu konudaki bilgi düzeyinin artırılması amacıyla afiş, broşür vs. hazırlanıp bastırılarak dağıtmak,
i) Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, kurbanlık hayvan satış ve kesim yerlerinde resmi kuruluşlara ait binalarda vb. yerlerde dezenfeksiyon çalışmalarını yapmak,
j) Kentsel zararlılara karşı oluşturulan ilaçlama birimi kanalı ile hafta içi her gün belirli saatler arasında sivrisinek ve karasinek mücadelesi yapmak,
k) İlçemiz sınırları içerisinde bulunan resmi kurum ve okulların İlçe Hıfzıssıhha kararlarının öngördüğü doğrultuda okul sağlığı çalışmaları çerçevesinde içme ve kullanma suyu, su depolarının dezenfeksiyonu, bakım ve onarım hizmetlerini yapmak,
l) Çalışan işçilerin iş güvenliğini ve sağlık kontrollerini yaptırmak,
m) Üstlerinden aldığı emir ve görevleri yerine getirmek.
Memurların görev yetki ve sorumlulukları
MADDE 9:
Müdürlük emrinde görevli memurlar, kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon
Hizmetlerin icrası
MADDE 10:
Yazı İşleri Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir.
a) Görevin kabulü: Müdürlüğe gelen evrak bilgisayara işlenip zimmet defterine kaydedilerek ilgililerine verilir.
b) Görevin planlanması: Yazı İşleri Müdürlüğündeki çalışmalar, Müdür ve şef tarafından düzenlenen plan içerisinde yürütülür.
c) Görevin İcrası: Yazı İşleri Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
İşbirliği ve koordinasyon
MADDE 11:
1) Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon
a) Yazı İşleri Müdürlüğü ile diğer birimler arasında ve birim içi koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.
b) Yazı İşleri Müdürlüğüne gelen tüm yazılar kayıt memurunda toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra Müdür’e verilir.
c) Yazı İşleri Müdürü dosyadaki evrakları havale eder ve şefliklere iletir.
ç) Şeflik ve Bürolarda görevli personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.
2) Diğer kuruluşlarla koordinasyon :
Yazı İşleri Müdürlüğü, Valilik ve tüm Kamu Kurum ve Kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı önemli yazışmalarını, sorumlu personel, Şef ve Müdürün parafı ile Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısı imzası ile yürütülür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hususlar
MADDE 12:
İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili umumi hükümler çerçevesinde hareket edilir.
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
Yürürlük
MADDE 13:
Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14:
Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
T.C. BULANIK BELEDİYESİ
T.C. BULANIK BELEDİYESİ